Wycieczka do DMG MORI Pleszew

HOT-INFO

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Na specjalne zaproszenie Pana Marcina Berta przedstawiciela DMG MORI młodzież z naszej szkoły pojechała do Pleszewa, gdzie jest jedna z najnowocześniejszych fabryk w Europie produkująca obrabiarki numerycznie sterowane.

Postanowiliśmy jednocześnie zwiedzić tamte okolice. Zaproszenie mieliśmy na 12 października ale wyjechaliśmy już 10-tego. Najpierw wstąpiliśmy do najbogatszej gminy w Polsce – Kleszczów – gdzie obejrzeliśmy elektrownię Bełchatów i marsjański krajobraz kopalni odkrywkowej węgla brunatnego.

Następnie wstąpiliśmy do Kalisza, najstarszego miasta w Polsce gdzie mogliśmy zobaczyć zabytki związane z początkami państwowości Polski i Piastów.

Wieczorem zajechaliśmy na nocleg do centrum szkoleniowego ODR w miejscowości Marszew.

Drugiego dnia cały dzień spędziliśmy w Gołóchowie, gdzie zwiedzaliśmy Ośrodek przyrodniczo leśny, między innymi zagrodową hodowlę żubrów. Następnie odwiedziliśmy piękny pałac Czartoryskich wzorowany na francuskich zamkach z nad Loary a na koniec zwiedziliśmy Muzeum Leśnictwa. Wieczór spędziliśmy w Kaliskim kinie.

Trzeciego dnia po śniadaniu udaliśmy się do Pleszewa na umówioną wizytę w fabryce obrabiarek. Chłopcy byli zaskoczeni widokiem takiej fabryki. Nowoczesne budynki, czysto, klimatyzacja, brak pośpiechu ale bardzo wysoka dokładność. Po zakończeniu zwiedzania Pan Marcin zafundował całej grupie pamiątkowe gadżety oraz obiad w fabrycznej stołówce.

Niestety co dobre szybko się kończy i po obiedzie musieliśmy wracać do domu.