Projekt BAKCYL

HOT-INFO

Anna Wybraniec
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

W ramach projektu BAKCYL Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży, w którym nasza szkoła uczestniczy, uczniowie dwóch klas: 3b i 3cT wzięli udział w lekcjach on-line prowadzonych przez pracowników sektora bankowego.

Klasa 3b – Cyberbezpieczeństwo

Główne zagadnienia poruszane podczas lekcji:

- Na jakich urządzeniach korzystamy z Internetu?

- Który adres internetowy jest bezpieczny?

- Bezpieczny sposób korzystania z portali społecznościowych.

- Jakie dane udostępniamy innym? 

- Czy można udostępniać PESEL?

- Co cyberprzestępca może zrobić z danymi osobowymi?

- Procedura zastrzegania dokumentów w przypadku ich zgubienia.

- Jak budować i zarządzać hasłami?

- Jakie hasło jest bezpieczne?

- Bezpieczne korzystanie z urządzeń mobilnych i bankowości elektronicznej.

- Jak rozróżnić mylące rozszerzenia plików?

- Jak zachować się w sytuacji, gdy padniemy ofiarą cyberprzestępcy?

Cele edukacyjne lekcji

Po przebytej lekcji uczeń będzie:

- świadomy zagrożeń występujących w cyberprzestrzeni,

- potrafił rozróżnić bezpieczne adresy internetowe,

- umiał bezpiecznie korzystać z portali społecznościowych,

- rozumiał, jakie dane można udostępniać innym,

- wiedział co zrobić w przypadku zgubienia dokumentów,

- umiał budować i zarządzać bezpiecznymi hasłami,

- wiedział jak bezpiecznie korzystać z urządzeń mobilnych,

- rozumiał jak w bezpieczny sposób korzystać z bankowości elektronicznej,

- wiedział co zrobić w przypadku cyberataku.

Klasa 3cT - Moje finanse – myślę przedsiębiorczo  

Główne zagadnienia poruszane podczas lekcji:

- Co oznacza bycie przedsiębiorczym?

- Dochody i wydatki.

- Budżet, oszczędzanie jako stały element budżetu.

- Kiedy warto pożyczać pieniądze?

- Wybór kredytu/pożyczki.

- Co robić, jeśli pojawią się problemy ze spłatą zobowiązań?

Cele edukacyjne lekcji

Po przebytej lekcji uczeń:

- ma świadomość, że stan jego finansów jest wprost zależny od jego postawy i zaangażowania,

- wykazuje się przedsiębiorczą postawą w zarządzaniu swoimi finansami,

- identyfikuje wydatki konieczne (stałe, zmienne) i opcjonalne,

- uzasadnia budowanie budżetu z uwzględnieniem oszczędności,

- ma świadomość konieczności unikania niepotrzebnych zobowiązań finansowych,

- szacuje na ile korzystny jest kredyt/pożyczka, wybiera najlepsze dla siebie rozwiązania,

- określa znaczenie posiadania wiarygodności kredytowej,

- świadomie podchodzi do konieczności spłaty zobowiązań finansowych,

- poszukuje wraz z bankiem możliwości rozwiązań w przypadku problemów ze spłatą swoich zobowiązań. 

Opracowała: Monika Dziurda

/szkolny koordynator projektu/

FOTOGALERIA