Gramy dla Niepodległej!

HOT-INFO

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

O ileż ciekawsze od siedzenia w klasie nad podręcznikiem do historii jest poznawanie jej przez emocjonujące doświadczenie! Przekonali się o tym we wtorek 16 października uczniowie klas 1 b LO, 2 b LO oraz 1 c T, którzy podjęli wyzwanie i wzięli udział w grze miejskiej "Niepodległa".

Trzy drużyny spotkały się przy rondzie Żołnierzy Wyklętych i w asyście nauczycieli - Małgorzaty Kwiatkowskiej, Izabeli Mazur i Macieja Brodackiego - ruszyli na swoje trasy zgodnie ze wskazówkami odczytanymi z pierwszego wylosowanego kodu QR. Rozwiązanie zadania prowadziło do kolejnego kodu, ukrytego w konkretnym miejscu w przestrzeni starej części Kraśnika. Głowy dymiły, nogi w wojskowych butach wołały o litość, grzały się smartfony, szeleściły plany miasta i... sapali zmęczeni tempem opiekunowie - a zarazem czujni obserwatorzy poczynań podopiecznych. Zabawa okazała się przednia, w dodatku sprzyjała nam pogoda, bo przedpołudnie było słoneczne i ciepłe, a jesienne barwy stanowiły atrakcyjne tło dla naszych zmagań. .Chociaż... chyba tylko nauczyciele mieli ten komfort, że mogli podziwiać naturę.

Zwycięska drużyna chłopców z klas 1b LO i 1 c T uporała się z zadaniami błyskawicznie, choć ich trasa była najbardziej wysiłkowa (ale co to dla nich!). Wszystkie grupy wzbudzały żywe zainteresowanie i uśmiechy mieszkańców miasta (oto siła i urok munduru!). Na koniec zrobiliśmy sobie pamiątkowe przy pomniku Piłsudskiego, bo przecież czciliśmy naszą grą miejską 100 lecie Niepodległej! Szacowna jubilatka na pewno była dumna ze swoich dzieci ;)

Możliwość sprawdzenia się, współzawodnictwo i atrakcyjna forma konkursu z użyciem kodów QR sprawiły, że wszyscy świetnie się bawili. Nareszcie uczniowie mogli bezkarnie korzystać ze swoich komórek, nie narażając się na karcący wzrok nauczyciela. Szczególne podziękowania składamy jednemu z naszych zdolnych informatyków, który opracował wersję elektroniczną gry. Brawa za absolutnie niezawodne kody QR i piękną szatę graficzną zadań dla Mateusza Nieściura z kl. 2jT.

Dziękujemy też p. Dariuszowi Głuchowskiemu za fachowe wsparcie. Liczymy na dalszą współpracę – taką grę warto powtórzyć!

FOTOGALERIA